It-driftsselskab har succes med ny salgsstrategi

Et fokus på eksisterende kunder frem for nye giver vækst på top- og bundlinje hos selskabet It-afdelingen, skriver Computerworld.
Foto: PR/TDC
Foto: PR/TDC

Selskabet It-afdelingen, der er specialiseret stå for it-driften hos små og mellemstore virksomheder, har i perioden 2013-2016 tredoblet bruttofortjenesten og 11-doblet bundlinjen. Det skyldes i høj grad en ny salgsstrategi, forklarer adm. direktør Dennis Nørgaard Hansen til Computerworld.

Strategien går ud på, at 80 pct. af salgsstyrken skal sørge for vedligeholdelse af eksisterende kunder, mens den sidste femtedel skal tage telefonen, når den ringer, som Dennis Nørgaard Hansen udtrykker det.

"I vores organisationsdiagram står kunden over bestyrelsen, og det er der en rigtig god grund til. Det er kunden, der bestemmer, hvordan vi skal drive vores virksomhed. Det er ikke bestyrelsen eller ejerne, for det er kunden, der betaler vores løn," siger han til onlinemediet.

Computerworld beretter, at selskabets bruttofortjeneste i 2016 lå på 31,3 mio. kr. mod 22,6 mio. kr. året før, mens resultatet efter skat steg til 7,7 mio. kr. i 2016 mod 4,2 mio. kr. i 2015 - i 2013 hed de to poster henholdsvis 10,7 mio. kr. for bruttofortjenesten og 0,7 mio. kr. på bundlinjen.

409 danske it-virksomheder kan prale af fire år med overskud

Statens It kan på sigt blive udliciteret 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Nokia ser årlige synergier ved en sammenlægning med det amerikanske selskab på 200 mio. euro fra 2027 og en vækst i indtjeningen per aktie på 10 pct. fra samme år. | Foto: Niels Hougaard

Nokia bekræfter køb af Infinera

For abonnenter

Læs også