ITWatch

It-driftsselskab har succes med ny salgsstrategi

Et fokus på eksisterende kunder frem for nye giver vækst på top- og bundlinje hos selskabet It-afdelingen, skriver Computerworld.

Foto: PR/TDC

Selskabet It-afdelingen, der er specialiseret stå for it-driften hos små og mellemstore virksomheder, har i perioden 2013-2016 tredoblet bruttofortjenesten og 11-doblet bundlinjen. Det skyldes i høj grad en ny salgsstrategi, forklarer adm. direktør Dennis Nørgaard Hansen til Computerworld.

Strategien går ud på, at 80 pct. af salgsstyrken skal sørge for vedligeholdelse af eksisterende kunder, mens den sidste femtedel skal tage telefonen, når den ringer, som Dennis Nørgaard Hansen udtrykker det.

"I vores organisationsdiagram står kunden over bestyrelsen, og det er der en rigtig god grund til. Det er kunden, der bestemmer, hvordan vi skal drive vores virksomhed. Det er ikke bestyrelsen eller ejerne, for det er kunden, der betaler vores løn," siger han til onlinemediet.

Computerworld beretter, at selskabets bruttofortjeneste i 2016 lå på 31,3 mio. kr. mod 22,6 mio. kr. året før, mens resultatet efter skat steg til 7,7 mio. kr. i 2016 mod 4,2 mio. kr. i 2015 - i 2013 hed de to poster henholdsvis 10,7 mio. kr. for bruttofortjenesten og 0,7 mio. kr. på bundlinjen.

409 danske it-virksomheder kan prale af fire år med overskud

Statens It kan på sigt blive udliciteret 

Mere fra ITWatch

Investor om digital sundhed: Al fornyelse og vækst de kommende år kommer herfra

Men en tocifret millioninvestering i det digitale sundhedskontor Dawn Health har Lars Marcher, den tidligere Ambu-topchef, nu investeret i fire selskaber dedikeret til digital sundhed. Coronapandemien har pustet til en trend mod digitale sundhedsteknologiske løsninger, der kun kommer til at stige de kommende år, lyder det.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs