ITWatch

Facebook sætter en stopper for politiske reklamer i Washington

Efter forlig i retssag, hvor Facebook blev beskyldt for at bryde loven, vil selskabet ikke længere acceptere lokale politiske reklamer i Washington.

Foto: Ritzau Scanpix/AP/Francois Mori

Fra 28. december vil Facebook ikke længere acceptere reklamer, som er relateret til lokalpolitikere, kandidater og valg i Washington. Det skriver Bloomberg News.

Ændringen kommer, efter at det sociale medie for en uge siden indgik forlig i en retssag til en værdi af 200.000 dollar.

Her var Facebook - sammen med Google - anklaget for at bryde loven i Washington, idet de ikke opbevarede journaler over valgreklamer på deres platforme.

Annoncører vil stadig kunne køre reklamer med en national vigtighed i Washington, skriver Bloomberg News.

/ritzau/FINANS

Statsadvokat sagsøger Facebook i Cambridge Analytica-sag 

Facebook gav Netflix og Spotify adgang til brugeres private beskeder 

Facebook-direktør efterspurgte undersøgelse af George Soros

Politikere beslaglægger Zuckerbergs fortrolige mails 

Mere fra ITWatch

Visma køber dansk lagerstyringssystem

Den norske koncern køber igen op og får denne gang danske Rackbeat, der udvikler et lagerstyringssystem målrettet små og mellemstore virksomheder, i stald.

Venturefond: Tech-markedet svømmer i kapital og mere er på vej

Det heftige aktivitetsniveau blandt investorer i de danske tech-selskaber har presset værdiansættelserne kraftigt opad, og der er risiko for, at nogle får funding, de ikke er klar til at få.  Det stiller høje krav til venturefondene, forklarer partner i Preseeds nye privatfinansierede tech-fond.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs