Sagen mellem det norske landbrugsselskab Felleskjøpet, det norske svar på DLG, og it-leverandøren Infor ender nu i retten, efter Felleskjøpet har nægtet at betale en regning på 120 mio. kr. for dets nye ERP-system.
Det skriver det norske medie Digi.no.
It-selskabet Infor påstår, at man har brugt op mod 180.000 timer på opgaven, som er blevet forsøgt leveret, uden held, ad tre omgange, hvilket nu har resulteret i, at nordmændende nægter at betale regningen.
Fra Infors side lyder det, at man ikke har kunnet levere som aftalt, da Felleskjøpets ledelse ikke har levet op til deres ansvar.
"Felleskjøpets ledelse har under hele forløbet været utilgængelige og distancerede i et af selskabets største it-projekter nogensinde, og har været ude af stand til at modernisere organisationen og drive processen," har Dan Barnhardt, projektleder fra Infor, tidligere udtalt.
Fra Felleskøpets side lyder det, at skylden for den manlgende leverance ligger hos leverandøren.
"Forsinkelserne skyldes Infors mangel på kontrol og ledelse af projektet og dets egen leverance. Løsningen kollapsede fra ende til anden grundet perioder uden planlægning og styring med processen," lyder det fra Felleskjøpets advokat Asbjørn Berg fra advokatfirmaet Selmer i en skrivelse til retten i Oslo.
Milliarddyrt togprojekt bliver forsinket til 2030
Konsulentregning til nye jernbanesignaler mere end tredoblet
IBM har brugt år på at udvikle it-løsning - risikerer at få nul kroner i betaling
Telenor indstiller tysk teleprofil til bestyrelsen