Nordjyske vejfindere jagter internationalt potentiale

Mapspeople fra Nørresundby i Nordjylland har stor succes med deres indendørs navigationsløsning Mapsindoors, som selskabet selv pitcher som "Google Maps – bare indendørs." Næste skridt for selskabet, som samtidig er Googles eneste nordiske partner på området, er at tage løsningen ud til internationale kunder.
Det skriver Børsen.
Mapspeople fokuserede tidligere på at producere fysiske kort, men lavede for år tilbage en kovending og begyndte at satse digitalt. Det medførte i 2007 et officielt partnerskab med Google, hvis licenser Mapspeople i dag sælger sideløbende med selskabets egen navigationsløsning Mapsindoors, hvilket blandt andet har medvirket til en vækst i forretningens toplinje på 115 pct.
Mapsindoors integreres i Google Maps, og dermed forlænger man Googles velkendte navigationsløsning, Google Maps, til også at række indendørs i eksempelvis lufthavne eller messehaller. Og løsningen samt mulighederne i den er allerede begyndt at tiltrække opmærksomhed fra andre Google-partnere på internationalt plan.
"De ser vores løsning som the missing link, hvor de pludselig kan lave navigation, der hænger sammen inde og ude," siger Michael Gram til Børsen.
Dansk vejfinder-startup får håndsrækning af amerikansk gigant
Sådan styrer tidligere Nokia-topchef GN Audio udenom faldgruberne
Relaterede artikler:
It-giganterne bevarer næppe herredømmet for evigt
For abonnenter