Zendesk om konkurrenterne: Essentielt at være oppe på dupperne

Mange nye spillere på samme marked og ændring af kunders vaner kan være både en trussel og en mulighed for Zendesk, der leverer værktøjer til bedre kunderelationer.
Foto: Screendump fra Zendesk.com
Foto: Screendump fra Zendesk.com

Den danske it-platform til kundeservice Zendesk har siden begyndelsen tilbage i 2007 haft fart i forretningen. Selskabet startede i København, men rykkede to år senere til amerikanske San Francisco.

I dag har Zendesk mere end 114.000 betalende kunder fordelt på over 150 lande. Men det får ikke selskabet til at sætte sig tilbage i stolen og kigge afslappet på fremtiden. Det fortæller senior director of engineering, Jesper Hvirring Henriksen, til DI Digital.

"På den ene side kommer der hele tiden nye spillere på markedet, som er skarpe og dygtige. Og mange af de nye spillere ser allerede Zendesk som en etableret – og måske endda "gammel" – spiller. Derfor er det essentielt, at vi hele tiden er på dupperne og kan udvikle branchens førende løsninger til at vedligeholde kunderelationer – nu og i fremtiden," siger Jesper Hvirring Henriksen til DI Digital.

Han tilføjer, at selskabets ledelse, som sidder på hovedkontoret i San Francisco, løbende har fingeren på pulsen med nye tiltag fra konkurrenterne.

Sociale medier kan blive en fordel

Samtidig ser virksomheden en mulighed i den måde, som de sociale medier har ændret butikkernes forhold med kunderne. Forbruger har i dag langt nemmere ved at fortælle omverdenen om dårlige kundeoplevelser takket være sociale medier, men det kan ende med at blive en fordel for Zendesk og den palette af produkter, som de tilbyder, fortæller Jesper Hvirring Henriksen.

Gode kundeoplevelser kan nemlig omvendt fungere som troværdig promovering - og de er tilmed med både billigere og mere effektive som markedsføringskanal.

Amerikaner vil indtage Podios danske marked

Stor vækst får Zendesk til at ansætte ansvarlig for HR

Zendesk på vej med masseansættelser

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Nokia ser årlige synergier ved en sammenlægning med det amerikanske selskab på 200 mio. euro fra 2027 og en vækst i indtjeningen per aktie på 10 pct. fra samme år. | Foto: Niels Hougaard

Nokia bekræfter køb af Infinera

For abonnenter

Læs også