ITWatch

Amerikansk ministerium: Activision brød loven med social mediepolitik

Spilvirksomheden Activision Blizzard forbrød sig mod loven ved at forsøge at undgå dannelsen af en fagforening, mener amerikansk ministerium.

Spiludvikleren Activision har ifølge amerikansk ministerium brudt loven. | Foto: Mike Blake/REUTERS / X00030

Spiludvikleren Activision Blizzard truede medarbejdere og indførte en social mediepolitik, der overtrådte arbejderlovgivningen, i et forsøg på at undgå, at medarbejderne oprettede en fagforening.

Det fortæller en repræsentant fra det amerikanske arbejderministerium til Bloomberg News.

Vurderingen er en streg i regningen for selskabet, der står bag sællerter som World of Warcraft og Candy Crush, som foruden at være under opkøb af Microsoft for 68,7 mia. dollar netop forsøger at undgå, at dets ansatte opretter en fagforening.

Regionaldirektøren for National Labor Relations Board vil rette en formel klage mod selskabet, hvis ikke et forlig indgås, oplyser pressesekretær Kayla Blado til Bloomberg News.

Activision Blizzard afviser anklagerne i en email.

”Anklagerne er falske,” skriver talsperson Jessica Taylor til Bloomberg News.

”Medarbejdere må tale frit om arbejdsrelaterede problemer uden repressalier, og vores sociale mediepolitik inkorporerer eksplicit medarbejdernes rettigheder fra National Labor Relations Act,” lyder det videre.

Mere fra ITWatch

Firmaer tørner sammen i strid om ordet "legaltech"

”Jeg troede lidt, det var en joke,” siger medstifter af firma, der er sagsøgt for at bruge ordet ”legaltech”. Sagen, der i øjeblikket kører ved Sø- og Handelsretten, kan få betydning for resten af branchen, vurderer advokat med speciale i immaterialret.

Kiloo viser igen ustadigt regnskab

Den danske spiludvikler Kiloo har gennem de seneste år fremvist svingende bruttofortjeneste. I 2021 er der med afskrivninger et stort fald på bundlinjen, der dog stadig er i plus.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

ITWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs