Vi taler om første- og tredje-, men hvad blev der egentlig af andenpartsdata?

Digitalt annoncemarked 2020: Tredjepartscookies er på vej ud af den digitale annoncebutik, og førstepartsdata er spået en fremtid i førersædet, når det kommer til målretning af de digitale reklamer. Klemt mellem de to står de noget ukendte andenpartsdata. For ja, det eksisterer, men står også til udmanøvrering, vurderer fagfolk.
Foto: Colourbox/© PRODUCTION PERIG - Perig MORISSE
Foto: Colourbox/© PRODUCTION PERIG - Perig MORISSE

Googles livtag med tredjepartsdata inden for de næste par år er de facto et dødsstød til cookies hos tredjeparter. Udviklingen er godt i gang med at sætte førstepartsdata i højsædet i et nyt, mere privatlivsorienteret annoncemarked.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også