Telenor ansætter 50 nye folk efter kundekritik i tv-program

Teleselskabet Telenor vil nu forbedre sin kundeservice ved at ansætte flere folk. Det sker på baggrund af kritik i DR-programmet Kontant. Ekspeditionstiden skal være kortere, lyder det fra markedsdirektør Lars Thomsen.
Telenor ansætter nu 50 nye folk efter kundekritik i DR-programmet Kontant. | Foto: PR/Telenor
Telenor ansætter nu 50 nye folk efter kundekritik i DR-programmet Kontant. | Foto: PR/Telenor

50 nye medarbejdere i Telenors kundeservice. Det er teleselskabets svar på den kritik, som en stribe kunder kommer med i DR-programmet Kontant i aften.

Det skriver DR

Kunder har kontaktet DR, fordi de har har rykkere for regninger, der var betalt, modtaget inkassovarsler og ligefrem blevet registreret i RKI på et fejlagtigt grundlag.

Telenor beklager i aftenens program og giver implementeringen af nye it-systemer en del af skylden for problemerne i kundeservicen.

Udover 50 nye medarbejdere er Telenor også klar med andre tiltag for at rette op på sin kundepleje, fortæller markedsdirektør Lars Thomsen:

"Vi kommer til at restrukturere vores kundeservice, således at vi har flere specialister på gulvet, så medarbejderne nemmere kan få hjælp i de komplicerede sager og dermed løse kundens sag hurtigere. Vi ændrer også vores belønningssystem for medarbejdere i kundeservice og butik, så vi fokuserer mere på god kundeservice," siger han til Kontant.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Nokia ser årlige synergier ved en sammenlægning med det amerikanske selskab på 200 mio. euro fra 2027 og en vækst i indtjeningen per aktie på 10 pct. fra samme år. | Foto: Niels Hougaard

Nokia bekræfter køb af Infinera

For abonnenter

Læs også