Dansk startup trives i Amazons algoritmejungle: "Det er en del af gamet"

EU barsler med strengere krav til transparens og gennemsigtighed hos store onlineplatforme som Amazon.
Steffen Breinholt Hedebrandt, marketingschef hos Airtame. | Foto: PR
Steffen Breinholt Hedebrandt, marketingschef hos Airtame. | Foto: PR
AF ANDREAS LØNSTRUP, POLICYWATCH

I den danske startup-virksomhed Airtame, der står bag et trådløst HDMI-stik, som kan sende billeder fra én skærm til en anden, foregår salg og kundekontakt først og fremmest på nettet. Virksomheden er dybt afhængig af søgegiganter som Amazon og Google, hvor det gør en verden til forskel, om produkterne dukker op som det første eller tredje resultat i kundernes søgninger.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Nokia ser årlige synergier ved en sammenlægning med det amerikanske selskab på 200 mio. euro fra 2027 og en vækst i indtjeningen per aktie på 10 pct. fra samme år. | Foto: Niels Hougaard

    Nokia bekræfter køb af Infinera

    For abonnenter

    Læs også