ITWatch

Dansk startup trives i Amazons algoritmejungle: "Det er en del af gamet"

EU barsler med strengere krav til transparens og gennemsigtighed hos store onlineplatforme som Amazon.

Steffen Breinholt Hedebrandt, marketingschef hos Airtame. | Foto: PR

I den danske startup-virksomhed Airtame, der står bag et trådløst HDMI-stik, som kan sende billeder fra én skærm til en anden, foregår salg og kundekontakt først og fremmest på nettet. Virksomheden er dybt afhængig af søgegiganter som Amazon og Google, hvor det gør en verden til forskel, om produkterne dukker op som det første eller tredje resultat i kundernes søgninger.

"Gennemsnitligt er det sådan, at hvis du ligger nummer ét på et søgeresultat, så får du en tredjedel af alle kliks. Derefter falder det meget," siger Steffen Breinholt Hedebrandt, der er marketingschef hos Airtame.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ITWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs