Startup sætter sin lid til sociale medier til at finde medarbejdere

Iværksættervirksomheden Signifly mangler medarbejdere, og de traditionelle rekrutteringsmetoder kommer ofte til kort. Derfor satser selskabet på sin egen hjemmeside og sociale medier til at rekruttere.
Foto: Colourbox
Foto: Colourbox

Startup-selskabet Signifly oplever solid vækst. Derfor har it-selskabet, der bl.a. leverer løsninger til TDC, Google og Maersk Line, brug for flere medarbejdere. Det skriver Børsen.

De er dog vanskelige at finde – i hvert fald de rigtige profiler – især med brug af de gængse fremgangsmåder.

"De traditionelle metoder giver som regel ikke det, vi har brug for. Vi er en ung virksomhed, og vi oplever, at vi bedst kan nå igennem på vores hjemmeside og på de sociale medier," siger partner og kreativ direktør Alexander Spliid til Børsen og påpeger at andre løsninger i form af headhuntere og jobkonsulenter ofte har skudt forbi.

Børsen har foretaget en undersøgelse blandt årets gazelle-virksomheder, og den viser at 70 pct. regner med at ansætte flere folk næste år, og 80 pct. anvender eget eller medarbejdernes netværk til at rekruttere. Det seneste år er Signifly gået fra 15 til 23 ansatte, og ifølge Alexander Spliid mangler selskabet i skrivende flere medarbejdere som typisk er udviklere og softwareingeniører.

Masser af medvind for europæiske tech-startups 

Sitecore-medstifter: Meget stærke vækstvirksomheder i år  

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Nokia ser årlige synergier ved en sammenlægning med det amerikanske selskab på 200 mio. euro fra 2027 og en vækst i indtjeningen per aktie på 10 pct. fra samme år. | Foto: Niels Hougaard

Nokia bekræfter køb af Infinera

For abonnenter

Læs også