Startup sætter sin lid til sociale medier til at finde medarbejdere
Startup-selskabet Signifly oplever solid vækst. Derfor har it-selskabet, der bl.a. leverer løsninger til TDC, Google og Maersk Line, brug for flere medarbejdere. Det skriver Børsen.
De er dog vanskelige at finde – i hvert fald de rigtige profiler – især med brug af de gængse fremgangsmåder.
"De traditionelle metoder giver som regel ikke det, vi har brug for. Vi er en ung virksomhed, og vi oplever, at vi bedst kan nå igennem på vores hjemmeside og på de sociale medier," siger partner og kreativ direktør Alexander Spliid til Børsen og påpeger at andre løsninger i form af headhuntere og jobkonsulenter ofte har skudt forbi.
Børsen har foretaget en undersøgelse blandt årets gazelle-virksomheder, og den viser at 70 pct. regner med at ansætte flere folk næste år, og 80 pct. anvender eget eller medarbejdernes netværk til at rekruttere. Det seneste år er Signifly gået fra 15 til 23 ansatte, og ifølge Alexander Spliid mangler selskabet i skrivende flere medarbejdere som typisk er udviklere og softwareingeniører.