ITWatch

Underskud på 239 mio. kr. stopper ikke KMD's topchef

Eva Berneke, der står i spidsen for det it-selskabet KMD, erkender, at hun gerne ville have været den senere tids slagsmål med kunder foruden. Men hun understreger, at KMD fortsat har en vigtig rolle.

Stine Bidstrup/POLFOTO
Foto: Stine Bidstrup/POLFOTO

KMD har ikke ændret sin strategi trods flere måneders åbenlyse konflikter med store kunder. Det tidligere Kommune Data går fortsat massivt efter kunder i den offentlige sektor.

Det skriver Finans.dk.

Stormvejret har ellers været til at mærke. Senest har Udbetaling Danmark, som hører under ATP, revet kontrakten med KMD midt over og forlangt ikke mindre end 881 mio. kr. i erstatning. ATP havde inden da udtrykt sin frustration - også offentligt - over løsningen af Social Pension, der skulle have været brugt til at udbetale pension til mere end en million danskere.

Alligevel er KMD-topchefen ikke lagt ned. Eva Berneke siger i et interview med Finans.dk, at det "altid frustrerende at have nogle kunder, der ikke er glade for de leverancer, man kommer med", men at det ikke ændrer ved KMDs forretningsmodel, hvor den offentlige digitalisering fortsat er et stort marked.

Siden 2012 har KMD ifølge det netop aflagte regnskab investeret 900 mio. kr. i egen softwareudvikling, der især er tiltænkt kommunerne.

"Heldigvis er vi fortsat vigtige. Det er også derfor, vi gerne vil sige, at vi fortsat investerer i den. Vi investerer rigtigt meget både i opkøb og egen udvikling inden for både stat og kommuner," siger Eva Berneke til Finans.

Relaterede

ITWatch trial banner 14 dage.jpg

Seneste nyt

Se alle ledige stillinger