Telebranchen til bunds i undersøgelse

Uoverskuelige abonnementer og irriterende telefonsælgere sikrer telebranchen bundplacering i ny undersøgelse.
Foto: /ritzau/AP/Shizuo Kambayashi
Foto: /ritzau/AP/Shizuo Kambayashi

Ny undersøgelse af forbrugernes forhold til virksomheder og brancher, sender - igen - telesektoren til bunds.

Det skriver JP.

Det er nogle af konklusionerne i Forbrugerforholdsindekset 2018, som Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen netop har udgivet.

Nærmere bestemt er det selskaber der tilbyder mobiltelefoni, tv-abonnementer og internet, der er placeret i bunden af undersøgelsen.

"Telemarkedet er en gammel kending, som kan glæde sig over, at der denne gang er andre brancher, som er rykket endnu længere ned. Der er ingen tvivl om, at disse abonnementsformer er svære at gennemskue, men det er ikke holdbart, at en sektor, som betyder så meget for danskerne, er så svær at gennemskue. Det er på tide, at vi ser en ændring i det," siger Vagn Jelsøe, vicedirektør i Forbrugerrådet Tænk til JP.

Medie: AT&T i salgstanker om HBO’s europæiske arm 

Ankenævn: Mobilkundes eget ansvar at holde styr på abonnementer 

 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også