Ankenævn: Mobilkundes eget ansvar at holde styr på abonnementer

En strid om to mobilabonnementer og en regning på 4400 kr. er blevet afgjort af Teleankenævnet.
Foto: Ritzau Scanpix/Kasper Palsnov
Foto: Ritzau Scanpix/Kasper Palsnov

En ny afgørelse fra Teleankenævnet giver teleselskab medhold i en sag, hvor en kunde havde klaget over to mobilabonnementer.

Det skriver Finans.

Over en periode på seks år havde teleselskabet løbende trukket i alt 4400 kr. for to mobilabonnementer, som ifølge kunden var indgået utilsigtet.

Baggrunden for Teleankenævnets afgørelse er, at teleselskabet har fremlagt to ordrebekræftelser og dermed sandsynliggjort, at kunden havde indgået en aftale omkring de to mobilabonnementer. Derudover havde kunden ifølge Teleankenævnet forholdt sig så passivt over 70 fakturaperioder, at vedkommende var bundet af aftalen.

"Opdager du, at du betaler til et abonnement, som du umiddelbart ikke kender til, så kontakt straks virksomheden og få stoppet betalingerne. Dine muligheder for at få pengene tilbage afhænger blandt andet af, hvor hurtigt du har reageret, og om du har været klar over, at du indgik abonnementet," siger Flemming Steen Nielsen, forbrugerpolitisk chef i Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, til Finans.

Sydkoreanske mobilkunder kan nu købe 5G-abonnement 

Efter mange år med priskrig er mobilpriserne på vej op 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også