Når den lille landsby Døllefjelle på Lolland danner ramme om Døllefjelle Musse Marked bliver det igen med en forbedret mobildækning til de over 120.000 personer, der forventes at lægge vejen forbi.
Teleselskabet 3 har valgt at opsætte en mobilmast, der kommer til at stå ved hovedindgangen. Med en højde på 22 meter giver den gæsterne mulighed for at bruge tjenester som Snapchat, Instagram og Facebook – udover bedre dækning til at lave almindelige opkald.
Ifølge 3 er dataforbruget i området på en almindelig dag meget begrænset, men i dagene under sidste års marked steg dataforbruget fra 0 til 675 gigabyte. I år forventer selskabet en stigning på mere end fem pct. sammenlignet med sidste år.
"Dataforbruget stiger støt ved festivaler og store events, og vi forventer, at der kommer fuld fart over feltet, når tusindvis af 3-kunder på Døllefjelde Musse Marked skal handle i de forskellige boder, tage billeder og uploade videoer, når store navne som Joe Moe og Johnny Deluxe spiller op til fest," siger Stefan Ring Størhmann, netværksansvarlig hos 3, i pressemeddelelsen.
"Især MobilePay trækker ved arrangementer som Døllefjelde Musse Marked, og det er jo afgørende for de handlende og kræmmerne, at netværket kan holde til det. Derfor rykker vi ud til events som Døllefjelde Musse Marked, hvor over 100.000 samles og fortjener en optimal netværksoplevelse. Det er vores job at sikre det," siger Stefan Ring Størhmann
Døllefjelde Musse Marked afholdes den 26. til 29. april. Det er 39. gang, at det afholdes.
3 må se indtjeningen dykke trods kundevækst
3 putter mere data i mobilabonnementer