ITWatch

TDC jagter sejrskurs på telemarkedet, men lugten af en nedtur presser på

Næste år skal TDC's forretning stabiliseres på et marked, som er præget af prispres og strukturelle udfordringer. Topledelsen er i fuld gang med at eksekvere sin strategi for at bremse flere års nedgang.

Foto: PR/TDC

Pernille Erenbjerg har taget roret i TDC og sat en klar kurs for telegiganten. Men kursen har endnu ikke styret Danmarks største teleselskab væk fra det usikre farvand, hvor omsætningen og kunderne gradvist forsvinder.

Både privatforretningen YouSee og TDC Erhverv taber på top- og bundlinjen, og derfor er TDC gået på jagt efter nye vækstområder. I privatforretningen handler det om streaming og egenproduceret underholdning, og på erhvervsfronten handler det bl.a. om at hjælpe andre virksomheder med at håndtere og analysere kundedata.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ITWatch

Klumme: 80/20-splittet er på vej ud og det betyder mere budget til innovation

Innovation har fået en helt ny betydning efter corona, og virksomheder er nødt til at prioritere innovation, hvis de vil overleve. En positiv tendens er dog, at den traditionelle 80/20-opdeling af it-budgettet er på vej ud i mange virksomheder og erstattes af en 60/40-opdeling, hvor en større del vil gå til innovation, skriver Lars-Bo Klausen fra Vmware i denne klumme.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs