ITWatch

Teleselskaber er pressede: Nu skal de tjene penge på data og algoritmer

De største teleselskaber er i færd med at gøre deres lange baner af kundedata til en stor B2B-forretning, der skal sende ny vækst ind i de trængte teleselskaber.

"Vores mål på længere sigt er, at 10 pct. af den samlede forretning skal komme fra nye områder," siger Telenors markedsdirektør. | Foto: Jan Bjarke Mindegaard

Priskrigen på mobilmarkedet og danskernes flugt fra tv-pakkerne sætter de store teleselskaber under så tungt pres, at de griber ud efter nye forretningsområder.

De tre telegiganter TDC, Telenor og Telia udforsker alle nye indtjeningsmuligheder på B2B-markedet, hvor de forsøger at kapitalisere på deres data over danskernes bevægelsesmønstre og adfærd, som har værdi for bl.a. butikker og forsikringsselskaber.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ITWatch

Danskere i hobetal henter råd om investering og opsparing på sociale medier – ny form for vejrudsigt kan give beskyttelse

Danskerne modtager i stor stil investeringstips og opsparingsråd på de sociale medier, men selvom tendensen på mange måder er positiv og giver oplyste borgere, så kan det være svært at undgå svindel og placere ansvar, hvis noget slår fejl. En vejrudsigt over, hvilke investeringsstrømninger der florerer på de sociale medier, kunne være en del af løsningen, lyder det fra en specialist.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

ITWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs