ITWatch

Teleselskaber er pressede: Nu skal de tjene penge på data og algoritmer

De største teleselskaber er i færd med at gøre deres lange baner af kundedata til en stor B2B-forretning, der skal sende ny vækst ind i de trængte teleselskaber.

"Vores mål på længere sigt er, at 10 pct. af den samlede forretning skal komme fra nye områder," siger Telenors markedsdirektør. | Foto: Jan Bjarke Mindegaard

Priskrigen på mobilmarkedet og danskernes flugt fra tv-pakkerne sætter de store teleselskaber under så tungt pres, at de griber ud efter nye forretningsområder.

De tre telegiganter TDC, Telenor og Telia udforsker alle nye indtjeningsmuligheder på B2B-markedet, hvor de forsøger at kapitalisere på deres data over danskernes bevægelsesmønstre og adfærd, som har værdi for bl.a. butikker og forsikringsselskaber.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ITWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs