ITWatch

Derfor gik NNIT's servere i sort

Hvad skete der helt præcis, da NNIT's services gik i sort og flere kunder og systemer, herunder DSB's billetteringssystem, gik ned? ITWatch har talt med NNIT's datacenterchef.

Et af NNIT's EMC dataopbevaringssystemer, som onsdag var ramt af nedbruddet. | Foto: PR/NNIT

Det der onsdag den 26. april i år skulle have været sidste del af en praktisk test op mod en ny datacentercertificering for NNIT, endte med at sætte hele it-leverandørens datacenter ud af spil.

En forkert konfigureret batteripakke betød, at nødstrømssystemet ikke som planlagt tog over under testen, hvilket udløste nedbrud hos flere af NNIT's kunder, hvoraf især DSB's billetteringssystem i mange timer var sat ud af drift. Hos NNIT selv gik der to dage inden alle systemerne igen var komplet funktionelle.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ITWatch

Klumme: Den grønne it-bølge risikerer at kvæles af krisen

Regeringen har grønne ambitioner – også på det digitale område. Men vil historien gentage sig, og vil de grønne it-drømme drukne i et excel-arks kolonner, spørger Christian Hannibal, director for tech, media and finance i Rud Pedersen Public Affairs, i denne klumme.

Svensk Mobilepay-konkurrent lurer på nordisk sats

Direktøren for svenske Swish, der sidste år endte uden for fællesskabet mellem danske Mobilepay, norske Vipps og finske Pivo, antyder, at betalingstjenesten kan være på vej med en anden nordisk satsning.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

ITWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs