NNIT: Faldende priser er normalt for loyale storkunder

NNIT kunne i går fortælle, at it-selskabet har forlænget sin kontrakt om at levere it-ydelser til Novo Nordisk. Aftalen med NNIT’s tidligere moderselskab har en værdi af 1 mia. kr. Efterfølgende spekulerede Nordea Markets ifølge Børsen i, at Novo Nordisk med den nye aftale opnår en rabat på 25-30 pct. og en årlig besparelse på 100 mio. kr.
Men rabatten og beløbsstørrelsen er helt hen i skoven, fastslår finansdirektør i NNIT, Carsten Krogsgaard Thomsen, over for Børsen.
Prisreduktionen ligger tættere på det halve og indføres løbende over en periode på fem år frem mod udgangen af 2022.
"Priserne på det her område falder typisk 3-5 pct. om året, og det har de gjort i mange, mange år, og når man laver en ny aftale, der løber fem år frem, så indbygger man faldende priser. Det gør vi også hos vores andre kunder, der køber stort ind og er loyale," siger Carsten Krogsgaard Thomsen til Børsen.
Baggrunden for prisreduktionen skal bl.a. findes i faldende priser på hardware samt løbende effektiviseringer, lyder det fra NNIT-chefen.
Relaterede artikler:
"Jeg vidste godt, at NNIT ville blive en darling"
For abonnenter