GN Audio lancerer videosatsning

En ny videosatsning kan blive en "betydelig del af forretningen", lyder det fra topchefen i GN Audio.
Topchef René Svendsen-Tune har store forventninger til GN Audios nye videosatsing. | Foto: PR
Topchef René Svendsen-Tune har store forventninger til GN Audios nye videosatsing. | Foto: PR
Af Ritzau Finans

GN Store Nords headsetforretning GN Audio er nu på vej med en videosatsning, skriver Børsen.

Selskabet lancerer en kombineret video- og lydbar til møderum og et personligt webkamera. Det sker under Jabra-brandet.

"Der er et meget stort potentiale derude, og vi forventer, at det bliver en betydelig del af forretningen. Vi har kunderne, kanalen og teknologien, så ambitionen er at få en høj markedsandel. Vi vil også være et af de ledende brands i verden på det her område," siger topchef i GN Audio René Svendsen-Tune.

Fundamentet for videosatsningen blev skabt for to år siden med købet af amerikanske Altia Systems, der besad kompetencer på området

Konkurrenter som Logitech har længe haft et stort udvalg af videoprodukter, men GN Audio mener nu at have foretaget en overhaling på teknologifronten.

"Fokus har været at komme foran markedet. Da vi skulle ind på det her marked, så vi en mulighed for ekstraordinær vækst på videoområdet, og det første, vi skulle sikre os, var teknologi, der var foran," siger René Svendsen-Tune.

Hvor stor omsætning GN venter i videoforretningen i år, ønsker selskabet ikke at løfte sløret for.

Men GN Audios headset er gået som varmt brød til hjemmearbejdende under coronakrisen, og selskabet opjusterede for mindre end et par uger siden forventningerne til årets organiske vækst til mere end 25 pct. fra mere end 20 pct. De nye produkter er indregnet i den prognose.

GN opjusterer efter stærk udvikling i Audio

GN Audio vil ansætte i stor stil i 2021 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også