ITWatch

GN-direktør: Stærke produkter skal fastholde true wireless-position

"Det er et område i meget høj vækst," siger René Svendsen-Tune, administrerende direktør hos GN Audio, om forretningen inden for true wireless-headset.

GN Groups headset-forretning, GN Audio, var overordnet set på en global tredjeplads inden for forbruger-headsets i kategorien "true wireless" i løbet af sidste år.

Det viser tal fra analysehusene GfK i Europa og NPD i USA, der baserer sine data på salgstal direkte fra butikkerne.

Dermed holdt det danske selskab store brands som Samsung og Sony bag sig, mens de to førende positioner blev indtaget af amerikanske Apple og Bose.

På netop forbrugersiden betyder brand-navnet noget mere end i den professionelle forretning, og derfor vækker positionen glæde hos GN Audio, der selv er opmærksom på, at Jabra-navnet ligger lavt på skalaen over brand-værdi på globalt plan.

I stedet handler det fornuftige salg i høj grad om produkternes kvalitet og de anmeldelser, som selskabet kan få hjem.

Markedet for "true wireless"-headsets, der dækker over helt trådløse produkter eller "ørepropper", er i voldsom vækst, og det betyder også stor interesse fra de største globale brands. Men GN Audio satser stadig på at fastholde sin globale tredjeplads efter flere succesfulde produktlanceringer.

"Det er et område i meget høj vækst. Vi investerede tidligt og havde derfor skaffet os nogle produktfordele, da markedet for alvor slog igennem," siger René Svendsen-Tune, der er administrerende direktør hos GN Audio, til Ritzau Finans.

"For os handler det om, at det er produktet, der udvikler brandet. Når vi har stærke produkter, har vi også den gennemslagskraft i markedet, der sikrer den rigtige placering," uddyber topchefen.

GN Audio forventer, at den massive vækst i den helt trådløse del af markedet vil fortsætte i 2019 og de kommende år. Og det danske selskab har fine kort på hånden i forhold til at fastholde sin position, vurderer René Svendsen-Tune.

"Vi vil gøre alt, hvad vi kan, for at holde fast. Der er mange, der er interesserede, men vi føler, at vi er godt positionerede," siger GN Audio-topchefen.

/ritzau/FINANS

Direktør: Red Bull-samarbejde handler primært om branding

Direktør: Detaljeret strategi har banet vejen for voldsom vækst

GN Audio kigger på e-sport som muligt nyt område 

Mere fra ITWatch

Dansk konsulenthus solgt til finner

Danske Intellishore er blevet opkøbt af finske Solita. Konsulenthuset fortsætter som et selvstændigt selskab, men kan fremover trække på 1200 nye kollegaer til at sætte yderligere fart på væksten.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs