ITWatch

Tablet-salget fortsætter tilbagegangen

Salget af tablets på verdensplan falder for 13. kvartal i træk. Markedet domineres fortsat af Apple, mens der er hård konkurrence om de efterfølgende pladser i tablet-hierarkiet.

Foto: Colourbox

Apple dominerer med en markedsandel på 26,6 pct. fortsat et stadigt mindre marked for tablets på verdensplan. I alt faldt salget af tablets med 7,9 pct. til 49,6 mio. enheder i fjerde kvartal af 2017 fra 53,8 mio. i samme kvartal 2016.

Det skriver Berlingske Business på baggrund af en opgørelse fra analysehuset IDC.

Markedslederen Apple formåede faktisk at hæve salget med små 100.000 enheder til 13,2 mio. enheder i fjerde kvartal af 2017, mens kvartallistens nye 2. plads, Amazon, øgede salget af sine tablets fra 5,2 mio. enheder i 2016 til 7,7 mio. enheder i fjerde kvartal. Den ellers sædvanlige toer Samsung er henvist til en tredjeplads efter salget af selskabets tablet faldt med en mio. styk til syv mio. i fjerde kvartal af 2017.

Set ud over hele året ligger Samsung dog stadig som nummer to i det samlede salg, et stykke over Amazon fastslår IDC. Det samlede salg af tablets rundede i 2017 163,5 mio. mod 174,9 mio. i 2016 - en tilbagegang 6,5 pct.

Apples dyre nye iPhones sælger dårligere end ventet 

Presset TDC-boss sætter sin lid til sine digitale guldæg: Jeg ser 2018 som et nøgleår 

Comm2IG genvinder millionaftale på kommunale tablets  

Universal Robots fik robotmiljøet i Odense til at blomstre med sine arme 

Mere fra ITWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs