ITWatch

Tablet-salget fortsætter tilbagegangen

Salget af tablets på verdensplan falder for 13. kvartal i træk. Markedet domineres fortsat af Apple, mens der er hård konkurrence om de efterfølgende pladser i tablet-hierarkiet.

Foto: Colourbox

Apple dominerer med en markedsandel på 26,6 pct. fortsat et stadigt mindre marked for tablets på verdensplan. I alt faldt salget af tablets med 7,9 pct. til 49,6 mio. enheder i fjerde kvartal af 2017 fra 53,8 mio. i samme kvartal 2016.

Det skriver Berlingske Business på baggrund af en opgørelse fra analysehuset IDC.

Markedslederen Apple formåede faktisk at hæve salget med små 100.000 enheder til 13,2 mio. enheder i fjerde kvartal af 2017, mens kvartallistens nye 2. plads, Amazon, øgede salget af sine tablets fra 5,2 mio. enheder i 2016 til 7,7 mio. enheder i fjerde kvartal. Den ellers sædvanlige toer Samsung er henvist til en tredjeplads efter salget af selskabets tablet faldt med en mio. styk til syv mio. i fjerde kvartal af 2017.

Set ud over hele året ligger Samsung dog stadig som nummer to i det samlede salg, et stykke over Amazon fastslår IDC. Det samlede salg af tablets rundede i 2017 163,5 mio. mod 174,9 mio. i 2016 - en tilbagegang 6,5 pct.

Apples dyre nye iPhones sælger dårligere end ventet 

Presset TDC-boss sætter sin lid til sine digitale guldæg: Jeg ser 2018 som et nøgleår 

Comm2IG genvinder millionaftale på kommunale tablets  

Universal Robots fik robotmiljøet i Odense til at blomstre med sine arme 

Mere fra ITWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

ITWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs