ITWatch

Yousee bliver hovedsponsor for e-sport-liga

En seksårig aftale mellem Yousee og Danmarks liga for e-sport skal få 50.000 danskere til at konkurrere i ligaen i 2020. Yousee kommer til at transmittere kampe, og drømmen er at få e-sport til OL. (Opdateret)

Foto: Rasmus Pedersen Flindt.

Artiklen er opdateret med mere præcise oplysninger om, hvor mange penge Yousee bruger på sponsoratet.

TDC-selskabet Yousee har indgået en aftale med Danmarks liga inden for e-sport, som løber i seks år. Aftalen betyder, at ligaen skifter navn til Yousee Esportligaen, og den vil ifølge en pressemeddelelse understøtte arbejdet med at få e-sport anerkendt som sportsgren.

Samtidig sikrer aftalen, at Yousees kunder snart vil kunne se e-sport-kampe på selskabets tv-kanaler.

Carsten Elmose, marketingdirektør i Yousee, forestiller sig, at e-sport kan blive lige så folkeligt som fodbold og håndbold.

"Det er den rejse, vi er vildt begejstrede for nu at påbegynde i samarbejde med Esportligaen. Danmark er et foreningsland, og sammen med Esportligaen vil vi gerne flytte esporten fra værelset hjemme i privaten til foreningen og sikre gode spiloplevelser i organiserede fællesskaber og sammen med andre, ligesom vi kender fra andre sportsgrene," siger han.

Håbet er at få e-sport på programmet til OL i Paris i 2024.

"Det, vi alle sammen håber på, er, at Danmark kan blive olympiske deltagere i Paris i 2024, og at de bedste danske e-sport-udøvere kan tage medaljer med hjem. Forudsætningen for al elitesport er en velfungerende og velorganiseret sportsgren, der kan udklække talenterne, og det er den rolle, vi gerne vil påtage os sammen med Esportligaen," siger Carsten Elmose.

Yousee bruger et millionbeløb, oplyser selskabet.

Systematics satsning på esport skal styrke selskabets globale brand

Fynsk erhvervsliv øjner muligheder i stort esport-event 

Mere fra ITWatch

Nye kræfter polstrer investeringsplatform til udlandseventyr

Nyt ejerskab hos digital investeringsplatform vil fordoble volumen og føre konceptet ud over Danmarks grænser. Tidligere Børsen-direktør skal booste kommerciel strategi og være med til at vise, "at The Many ikke bare er en god idé, men også kan blive en forretningsmæssig succes," som han siger til EjendomsWatch.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs