ITWatch

Medie: Danske Bank i største digitale satsning siden Mobilepay

Efter flere års udvikling er landets største bank klar til at lancere en ny, digital platform skræddersyet til erhvervskunder, skriver Finans.

Foto: PR/Danske Bank

Efter Danske Banks succes med Mobilepay er banken nu klar til at lancere et nyt såkaldt financial dashboard, som ifølge banken gør det muligt for virksomheder at styre alle pengeforhold ét sted.

Det skriver Finans.

"Om du er en vognmand på Fyn, eller er A. P. Møller Mærsk på Esplanaden, får du gavn af den platform, vi nu har udviklet, fordi den kan skræddersys til meget forskellige behov," siger Glenn Söderholm, direktør for Corporates & Institutions i Danske Bank, til Finans.

Det nye financial dashboard "markerer et paradigmeskifte i måden at drive bank på over for erhvervskunder," mener han.

I en pressemeddelelse uddyber direktøren for Corporates & Institutions i Danske Bank:

"Helt grundlæggende vil vi hjælpe virksomhederne med at opnå en mere effektiv hverdag. Det vil vi gøre ved at give dem ét login med adgang til alle vores services, relevant data på tværs af forskellige service udbydere, data-drevet rådgivning og adgang til tredjeparts løsninger."

Denne artikel er leveret af vores søstersite FinansWatch.

Kritik: Apple forhindrer udbredelsen af Mobilepay

Danske Bank om Mobilepay i Norge: "Vi skulle måske have stoppet noget før" 

Mere fra ITWatch

Danskere i hobetal henter råd om investering og opsparing på sociale medier – ny form for vejrudsigt kan give beskyttelse

Danskerne modtager i stor stil investeringstips og opsparingsråd på de sociale medier, men selvom tendensen på mange måder er positiv og giver oplyste borgere, så kan det være svært at undgå svindel og placere ansvar, hvis noget slår fejl. En vejrudsigt over, hvilke investeringsstrømninger der florerer på de sociale medier, kunne være en del af løsningen, lyder det fra en specialist.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

ITWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs