SAP-direktør: "Den gammeldags it-sælger er død"

Endemålet er ikke længere at lukke en ordre, men i stedet skal sælgeren i samarbejde med kunden sætte mål for fremtiden og sikre længerevarende relationer, lyder det fra SAP-direktør.
Jesper Schleimann, CTO i Norden for SAP. | Foto: PR/SAP
Jesper Schleimann, CTO i Norden for SAP. | Foto: PR/SAP

Sælgeren skal i højere grad hjælpe kunder, end de blindt skal skubbe deres egne løsninger forrest, skriver nordisk CTO i SAP  Jesper Schleimann i en klumme til Computerworld med titlen "Den gammel dags it-sælger er død, er du en af dem?"

"Leverandørerne lader virksomhederne i stikken, hvis de er for optaget af at sælge forskellige værktøjer og platforme uden at indgå i et forpligtende partnerskab om at skabe den nye forretningsmodel," skriver Jesper Schleimann.

Han mener i stedet, at "endemålet er at sætte visioner, længere relationer og levere værdi i partner med kunden." Derfor skal man også gentænke den klassiske bonusstruktur i it-virksomheder, for det er ikke længere nok at lukke en ordre.

SAP-direktør: Kun 20 pct af det vi laver i dag er ERP

Debatindlæg: Ledelseskulturen skal følge med den digitale udvikling 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Nokia ser årlige synergier ved en sammenlægning med det amerikanske selskab på 200 mio. euro fra 2027 og en vækst i indtjeningen per aktie på 10 pct. fra samme år. | Foto: Niels Hougaard

Nokia bekræfter køb af Infinera

For abonnenter

Læs også