Danske medier lander betalingsaftale med Google

Foreløbigt er det ”ikke store penge,” der kommer i kassen, men DPCMO-formand, Anders Krab-Johansen, ser Google-aftale som en principiel og økonomisk sejr for danske medier.
Anders Krab-Johansen er koncernchef og udgiver i Berlingske Media og formand i DPCMO. | Foto: Thomas Borberg
Anders Krab-Johansen er koncernchef og udgiver i Berlingske Media og formand i DPCMO. | Foto: Thomas Borberg

De danske mediers forhandlingsorganisation, DPCMO, har fået sin hidtil største fisk i nettet i form af Google, som i en midlertidig aftale har sagt ja til at betale et fast beløb for at bruge danske nyhedsmediers indhold.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu