ITWatch

Rapport: Online annoncesvindel koster medier millioner dagligt

Falske websites, der giver sig ud for at være kendte medier, snyder dagligt medierne for flere millioner på det automatiserede online annoncesalg ifølge studie.

Foto: /ritzau/AP/Pablo Martinez Monsivais

Domæne-forfalskninger koster hver dag nyhedsmedier store summer i den digitale annonceomsætning. Det skriver Digiday.

En ny undersøgelse, som 16 store internationale medier har medvirket i, herunder The Washington Post, MailOnline, Turner, The New York Times og USA Today, viser, at annoncører i gennemsnit bruger 3,5 mio. dollar om dagen på forfalsket videoinventar - altså videovisninger, som annoncørerne køber annoncer op ad - der hævder at komme fra medierne, men i virkeligheden kommer fra forfalskedewebsites.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ITWatch

E-boks-direktør irriteret over sen udmelding

E-boks fik ifølge direktør Ulrik Falkner Thagesen besked om udskydelsen af overgang til næste generation af digital post ti minutter inden, Digitaliseringsstyrelsen informerede offentligheden. "På mange måder er det jo utroligt irriterende for os," siger han.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs