ITWatch

Dansk annonceselskab afdækker svindel med websitekloner og bots

Flere kendte internationale nyhedsmedier har tabt annoncekroner som en konsekvens af omfattende svindel med falske website-kloner og falsk trafik, som danske Adform har afdækket.

Forfalskede nyhedssites og bots, der giver sig ud for at være læsere, er blandt ingredienserne i et svindelnetværk, som det danske annonceselskab Adform, der er specialiseret i automatiseret annoncesalg, har kortlagt på det internationale online annoncemarked. Det skriver Wall Street Journal.

Svindelnetværket, som har fået navnet "Hyphbot", har snydt annoncører og udgivere for flere millioner annoncekroner ved at forfalske mere end 34.000 domænenavne, heraf mange velkendte og etablerede nyhedsbrands, og tilhørende webadresser. Det skriver Adform i rapporten om netværket, som selskabet har brugt de seneste uger på at forsøge at afdække.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ITWatch

Klumme: Har corona skabt en ny guldalder for innovation?

Hvad kan vi lære af covid-19-pandemien, når det gælder virksomheders innovationskraft – og sammenhængen med bæredygtighed, diversitet, ledelse og måder at arbejde sammen på? Det forsøger Peter Juul Jørgensen fra Lenovo at svare på i denne klumme.

NNIT-topchef: Mine ambitioner er højere

Pär Fors’ første halve år som direktør i NNIT har været præget af flere udskiftninger i topledelsen og faldende indtægter. Den nye direktør er kun mildt tilfreds og forventer bedre resultater i den kommende tid.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs