Avanceret algoritme har gjort kinesisk tøj-app til en seriøs konkurrent

Shein spotter nye trends på medier, der er populære blandt teenagere, og en uge efter trenden er spottet, kan produktet lanceres. Det presser blandt andre Amazon, skriver TV2.
Foto: Screenshot
Foto: Screenshot

Den kinesiske shopping-app Shein har overhalet Amazon og er nu den mest downloadede i USA, og i Danmark ligger appen som nummer to og tre i App Store og Google Play, skriver TV2.

Det skyldes særligt Sheins brug af data i realtid og en avanceret algoritme, som spotter nye trends og omsætter dem til nye produkter.

Appen er særligt populær blandt unge og producerer de nye trends hurtigere end eksempelvis tøjfirmaet Zara, der ellers er kendt for netop hurtigheden. Zara kan designe og producere et nyt produkt på tre uger, mens Shein kan gøre det på fem til syv dage, og mens Zara lancerer 50.000 nye produkter om året, kan Shein lancere 30.000 nye produkter på en uge.

Ifølge TV2 oplyser et kinesisk medie, at virksomheden omsætter for over 90 mia. kr.

Kriminelle lejer hackere til at udføre digitale bankrøverier

Kina fortsætter med at slå ned på teknologisektoren 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også