ITWatch

Maersk: Markedet for cyberforsikringer er umodent

Markedet for cyberforsikringer er nyt og lider af umodenhed, siger A. P. Møller-Mærsk, som tidligere har været lagt ned af hackerangreb. Forsikringsmægler giver selskabet ret.

Lars Henneberg, chef for Risk Management i A. P. Møller-Mærsk. | Foto: PR/MÆRSK

Sagen med A. P. Møller-Mærsk, der på det nærmeste blev lagt ned af hackere, har skabt fornyet fokus på cyberangreb og de forsikringer, man kan tegne mod angrebene. Men markedet er stadig nyt og umodent, siger Lars Henneberg, chef for Risk Management i A. P. Møller-Mærsk til ITWatch.

"Der er den seneste tid kommet stadig mere fokus på cyberforsikringer, og vi har i det sidste år været i dialog med forsikringsmarkedet om at tegne denne slags, for vi er interesseret i at finde relevante forsikringsløsninger," siger han.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ITWatch

Ny direktør vil ikke have ret bare fordi hun er chef: "Det bedste argument bør vinde"

Efter små tre år i Microsoft Danmark vinker Anne Marie Kindberg farvel for i stedet at blive kommerciel direktør hos fintech-virksomheden Lunar fra 1. februar. De første dage skal hun formentlig lytte lidt mere, end hun skal tale, og så ser hun frem til at blive en del af en virksomhed, der ifølge hende kommer til at revolutionere bankbranchen, som vi kender den.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs