Kundepres får udviklere til at droppe tests af applikationer
Et stort pres fra egne rækker og kunder får cirka 40 pct. af udviklerne i USA og Storbritannien til at undlade at teste deres applikationer, inden de kommer på markedet.
Det skriver Version2 med henvisning til Adtmag.
"Når forretningsledelsen omfavner digital omstilling, så sættes it-teams under et enormt pres for at tilbyde de mest fantastiske tjenester og apps til forbrugerne og for at undgå den digitale losseplads. Vores undersøgelse viser et klart gab mellem brugeroplevelsen og de muligheder, som test-platforme kan tilbyde, hvilket resulterer i, at 40 procent af applikationer bliver udsendt uden at blive testet," lyder det ifølge Version2 fra John Bates, direktør for firmaet Testplant, der står bag undersøgelsen.
Undersøgelsen - som omfatter 750 udviklere - viser videre, at 42 pct. mener, at de skal udvikle, designe og teste applikationer inden for urealistiske tidsrammer.
Minister: Klar forventning om at KMD leverer uden flere fejl