Atea kaster snøren ud efter små og mellemstore fisk
Atea har lanceret en ny enhed med navnet Commercial-segment, som skal fordoble it-koncernens markedsandel blandt virksomheder med op til 500 medarbejdere fordobles til mindst 20 pct.
Det skriver Atea i en pressemeddelelse.
"Vi har rigtig mange store kunder. Men der er et kæmpe uforløst potentiale for Atea på markedet for mindre og mellemstore virksomheder. Vi har allerede aftaler med de største udbydere af hardware, software og andre services og har samtidig den bredeste viden inhouse. Det betyder, at vi kan levere samlede it-koncepter til de mindre erhvervsdrivende i en meget høj kvalitet og til en meget attraktiv pris," udtalelsen Poul Bærentsen, der er senior vice president for Sales i Atea, i meddelelsen.
Afdelingen skal levere total løsninger til de mindre og mellemstore selskaber, således at de kun har en leverandør, som dækker deres fulde it-behov. Der bliver derfor tale om koncept-løsninger inden for alt fra pc'er, tablets, telefoner og printere til netværk, servere og software.
Der er allerede indgået en samarbejdsaftale mellem Atea og verdens største leverandør af netværksløsninger, Cisco, osm skal sørge for, at målsætningen nås.
"Commercial er en rigtig interessant måde at gå til markedet på, og vi ser et stort potentiale i sammen med Atea at tilbyde netværksløsninger, der er tilpasset netop de mindre og mellemstore virksomheder, som i stigende grad er et fokusområde for Cisco," lyder det fra Poul Piester, channel & datacenter chef, Cisco Danmark
Det bliver Lars Siewertsen, som skal lede Atea Commercial, der kommer til at kunne trække på op mod 150 Atea-medarbejdere fordelt over hele landet.
Atea bliver officiel Apple-partner med fokus på erhvervskunder