Kinesisk e-handelsplads kan bane vej for dansk eksporteventyr

E-handelsplatform tegner sig for større dele af danske virksomheders salg i Kina.
Foto: Mark Lennihan/AP/Polfoto/Arkiv
Foto: Mark Lennihan/AP/Polfoto/Arkiv

Et af verdens største og hurtigst voksende nethandelsfirmaer, kinesiske Alibaba, kan bane vejen for øget salg af danske produkter i Kina.

Det skriver Berlingske.

"Netsalget vokser enormt meget. I Kina regner man med, at onlinesalget i 2020 vil udgøre 20 procent af det samlede detailsalg," siger Nicolai Prytz, generalkonsul i Shangai, til Berlingske.

Avisen har talt med Arla og Ecco, som begge bekræfter at e-handel er i kraftig vækst i Kina. Også Pandora henter ifølge Berlingske ti procent af omsætningen på det kinesiske marked via e-handel.

Alibabas omsætning steg med 56 pct. i andet kvartal til 7,4 mia. dollar. Takket være Kinas voksende middelklasse venter selskabet, at omsætningen stiger 50 pct. i år.

To kinesiske selskaber tilslutter sig toppen af tech-industrien

Kinesisk e-handelsplads overrasker positivt i første kvartal 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Nokia ser årlige synergier ved en sammenlægning med det amerikanske selskab på 200 mio. euro fra 2027 og en vækst i indtjeningen per aktie på 10 pct. fra samme år. | Foto: Niels Hougaard

Nokia bekræfter køb af Infinera

For abonnenter

Læs også