Kinesisk e-handelsplads kan bane vej for dansk eksporteventyr
Et af verdens største og hurtigst voksende nethandelsfirmaer, kinesiske Alibaba, kan bane vejen for øget salg af danske produkter i Kina.
Det skriver Berlingske.
"Netsalget vokser enormt meget. I Kina regner man med, at onlinesalget i 2020 vil udgøre 20 procent af det samlede detailsalg," siger Nicolai Prytz, generalkonsul i Shangai, til Berlingske.
Avisen har talt med Arla og Ecco, som begge bekræfter at e-handel er i kraftig vækst i Kina. Også Pandora henter ifølge Berlingske ti procent af omsætningen på det kinesiske marked via e-handel.
Alibabas omsætning steg med 56 pct. i andet kvartal til 7,4 mia. dollar. Takket være Kinas voksende middelklasse venter selskabet, at omsætningen stiger 50 pct. i år.
To kinesiske selskaber tilslutter sig toppen af tech-industrien
Kinesisk e-handelsplads overrasker positivt i første kvartal