ITWatch

Så voldsomt er it-selskabernes indtog på tv-markedet

Tv-stationer verden over kan nu se de store it-selskaber møve sig ind på deres banehalvdel med enorme budgetter. Nu er både Amazon, Apple, Google og Facebook gået ind i kampen om seerne.

Amazons storsatsning på streamingtjenesten The Grand Tour har hovedpersonerne fra det nu hedengangne BBC-program Top Gear i hovedrollen. Fra venstre ses værterne James May, Richard Hammond og Jeremy Clarkson. | Foto: /ritzau/AP/Danny Lawson

Først kom Netflix buldrende og fik banket en global forretning op med sin streamingtjeneste, mens den etablerede tv-branche sad tilbage med åben mund og polypper.

Så bankede Amazon til sin videotjeneste, Prime Video, og begyndte at poste milliarder i selv at producere indhold.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ITWatch

Ny partner-chef hos Microsoft: Cloud skal sælges som hyldevare

Microsofts nye chef for partnerøkosystemet, Morten Kvist Thomsen, ser stærk vækst i cloud-baserede løsninger de kommende år - men mener, at mange flere med fordel kan vælge standardløsninger i stedet for at tænke i tilpasninger. Det kan speede omstillingsprocesser dramatisk op og sætte turbo på digitalisering.

IBMs nordiske chef stopper

Selskabet slår den nordiske forretning sammen med Benelux-regionen, og derfor stopper Henrik Tang Hedegaard som nordisk chef for IBM. Han fortsætter dog i en ny rolle.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs