ITWatch

TDC-boss ærgrer sig over sen indsats mod tv-nedgang

TV-kunderne forlader de store tv-pakker og TDC vurderer, at man skulle have været på banen tidligere for at dæmme op for afvandringen, skriver Berlingske.

FOTO: KRISTOFFER VEGGERBY
Foto: FOTO: KRISTOFFER VEGGERBY

TDC har på bare et år mistet 56.000 tv-kunder i sit tv-selskab Yousee. Selskabet var tidligere en pengemaskine i teleselskabet, men kunderne fravælger i stigende grad i dag pakkerne fra blandt andet Yousee og går mod streamingtjenester.

Det skriver Berlingske Business.

TDC har forsøgt at dæmme op for afgangen ved at udstyre kunderne med en box, der kan modtage alle former for tv-signaler - også streaming, så de ikke forlader selskabet helt.

Avisen skriver, at når 1,3 mio. Yousee-kunder har den lille tv-pakke, som ses som sidste skridt før de opsiger abonnementet helt.

Men boksen virker åbentbart til at bremse afgangen og derfor siger Pernille Erenbjerg, topchef i TDC, at man burde have lanceret den længe før man gjorde det.

"En stigende andel vælger helt at leve uden de traditionelle TV-pakker. Derfor har vi fokuseret voldsomt på at få TV-boksen ud. Men selv om vi udvikler de smarteste produkter, når de kun ud til nu 32 procent af kunderne, altså en tredjedel, hvor det i Norge (hvor TDC i 2014 købte landets næststørste kabel-TV-selskab Get for 12,5 milliarder kroner, red.) er til 90 procent. YouSee har fulgt en anden strategi, så vi skal kæmpe hårdere i Danmark. Det havde været rart, hvis vi havde haft boksen for fem år siden," siger Pernille Erenbjerg til avisen

Hun har udstukket en strategi, der skal vende TDC´s nedadgående indtjening til fremgang fra næste år.

TDC er klar til at gå ind på fibernet

TDC sætter kinesisk storleverandør på plads: Vi tror, de forstår det nu

Relaterede

ITWatch trial banner 14 dage.jpg

Seneste nyt

Se alle ledige stillinger