3 intensiverer jagten på mobilkunder

Teleselskabet 3's selvtillid fejler ikke noget. Tværtimod udvider selskabet åbningstiderne på tirsdag for at kapre kunder på den dag, der af Forbrugerrådet Tænk er udråbt til store skiftedag blandt mobilabonnenterne.
Det betyder, at forbrugerrådet på tirsdag vil bruge ekstra krudt på at rådgive de mange danskere, der står til at betale mere for deres abonnement som følge af EU's nye roaming-regler, og opfordre en del til at skifte teleselskab.
"Vi gør det for at lave en festdag ud af noget, som andre har defineret som store skiftedag," siger David Elsass, direktør for privatmarkedet hos 3.
Konkret udvider 3 åbningstiderne i sine fysiske butikker med fire-fem timer og har bemanding i kundeservice frem til kl. 18 ugen ud i stedet for til kl. 16.30.
"Vi gør nok også lidt ud af det på de sociale medier for at udbrede kendskabet til det," forklarer David Elsass.
3 har længe haft abonnementet 3Likehome, som tilbyder data i udlandet uden merpris. Derfor har selskabet modsat mange af sine konkurrenter holdt priserne i ro i forbindelse med, at EU med de nye regler forbyder teleselskaberne at udskrive en ekstraregning til kunderne, når de bruger data i EU. Og det har indtil videre fået en del kunder til at søge mod teleselskabet.
"Vi har fået dobbelt så mange kunder i maj, end vi havde regnet med. Generelt har maj de seneste år været en god måned, men vi er blevet positivt overrasket i år," forklarer David Elsass, som af forretningsmæssige hensyn ikke vil ud med det præcise tal.
Han forventer, at strømmen af kunder vil tage til frem mod 15. juni, hvor reglerne træder i kraft.
"Jeg tror, at tirsdag bliver en god salgsdag, og så forventer jeg, at mange danskere, jo tættere vi kommer på sommerferien, vil kigge på deres abonnementer og købe nogle, der spiller, når de er i udlandet."
Relaterede artikler:
3 bevæger sig ind på betalingsmarkedet
For abonnenter
Telmore vil tilbyde nationale abonnementer
For abonnenter