ITWatch

Madportalen Hungry vil kapre markedsandele efter millioninvestering

Den tyske madbestillingsplatform Deliveryhero investerer 30 millioner kroner i den aarhusianske Just Eat-konkurrent Hungry. Pengene skal blandt bruges på at styrke tilstedeværelsen i Holland og Irland.

Emil Ryge Christoffersen/Polfoto
Foto: Ritzau Scanpix/Emil Ryge Christoffersen

Med tilførslen af 30 mio. kr. kan aarhusianske Hungry nu sætte yderligere tryk på sine europæiske aktiviteter og øge presset på konkurrenten Just Eat.

Det skriver Berlingske.

Selvom der tidligere har været tale om, at Hungry skulle introduceres på flere europæiske markeder, skal millioninvesteringen hovedsageligt bruges på at styrke virksomhedens tilstedeværelse på de allerede etablerede markeder i Irland og Holland.

"Den fine investering, vi har modtaget, ændrer faktisk ikke på min hast til at lancere nye markeder. Jeg vil investere ekstra i både Irland og Holland og på den måde erobre markedsandele i hurtigere tempo," skriver stifter Morten Larsen i en mail til Berlingske Business.

Hungry Group er stiftet af Morten Larsen, som selv er tidligere direktør i Just Eat, og Jesper Buch, som i sin tid var til at grundlægge Just Eat.

Virksomheden har eksisteret i fire år og har godt 4250 restauranter tilknyttet. Resultatet for 2016 for den danske del af virksomheden lå på lige under fem mio. kr.

Relaterede

ITWatch trial banner 14 dage.jpg

Seneste nyt

Se alle ledige stillinger