Kinesisk YouTube konkurrent skuffer i Hongkong

Kinesiske Bilibili har fået en halvsløj start på tilværelse som børsnoteret selskab i Hongkong.
Foto: STR/AFP / AFP
Foto: STR/AFP / AFP
AF RITZAU FINANS

Det kinesiske video-site Bilibili, der er udråbt som Kinas svar på YouTube og som har over 100 mio. brugere, skuffer ved introduktionen på børsen i Hongkong mandag.

Koncernens sekundære udbud i den tidligere britiske kronkoloni blev prissat til 808 HK-dollar, men mandag formiddag fald kursen til 789,50 HK-dollar.

Der var allerede lagt op til en skuffelse for de mange investorer, der deltog i det sekundære udbud, da Bilibilis amerikanske notering på Nasdaq-børsen blev hårdt ramt i New York i sidste uge, hvor et kursfald onsdag dumpede aktien næste 10 pct. og var medvirkende til et samlet kursfald over ugen på 11 pct.

Kinesiske techselskaber er fanget mellem Kina og ny amerikansk lov 

Kinesisk fintechgigant kræver større gebyrer efter nægtet børsnotering 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også