Waoo varsler indtog på mobilmarkedet – og kommende priskrig

Tv- og internetleverandøren ser et potentiale til at presse priser på mobilmarkedet. ”Det er helt vildt, at ingen gør noget,” siger direktør til Berlingske.
Adm. direktør i Waoo Jørgen Stensgaard. | Foto: Waoo/PR
Adm. direktør i Waoo Jørgen Stensgaard. | Foto: Waoo/PR

Efter sommerferien vil Waoo bevæge sig ind på mobilmarkedet med en større satsning. Tv- og internet-leverandøren ser er stort potentiale for at kapre kunder med attraktive priser.

Det skriver Berlingske.

"Undersøgelser viser, at danskerne virkelig er klar til at skifte selskab, og der sker jo intet andet på mobilmarkedet, end at priserne bliver sat op. Det vil vi gerne imødekomme, for vi ser et potentiale på mobilmarkedet. Prisstigningerne er jo rent dækningsbidrag for selskaberne. Det er helt vildt, at ingen gør noget," siger Waoos adm. direktør, Jørgen Stensgaard til Berlingske.

De præcise priser er endnu ikke fastlagt, men ifølge Jørgen Stensgaard vil de ikke helt komme til at matche niveauet hos 3’s lavprisbrand Oister.

Waoo, der har en samarbejdsaftale med Telia, betjener i dag 5000 mobilkunder, men selskabet har hele 370.000 bredbåndskunder og 160.000 tv-kunder. Jørgen Stensgaard forventer en fordobling af mobilkunder inden årets udgang.

Stor rokade på bredbåndsmarkedet i kølvandet på fiber-fusion 

Waoo vil sælge internet i hele landet efter fusion 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også