ITWatch

Digitalt datterselskab skal lære Mærsk at fejle

Startuppen Twill vil ramme kunder med digital platform, som ejeren Mærsk ikke har haft held til at få fingrene i.

Foto: Maersk Line

Et af Danmarks store industri-klenodier, Mærsk, satser på at sikre ny vækst gennem den digitale startup Twill. Selskabet står bag en platform rettet mod mindre kunder, som Mærsk har haft vanskeligt ved at nå.

Det skriver Børsen.

Det Mærsk-ejede selskab blev lanceret i 2017 og beskæftiger i dag 120 medarbejdere i 26 lande. En startup rimer sjældent på nul-fejl-kultur, og i tilfældet Twill er det da også datterselskabet, der skal lære dets ejer at gå nye veje, fortæller adm. direktør Troels Støvring.

"En del af vores opgave er at ruske lidt op i Mærsk. Det er altid nødvendigt for store virksomheder at få inspiration fra startups. Nogle af tingene bliver drevet videre i Mærsk, f.eks. at man ikke skal være bange for at lave fejl, og at det er en del af læringsprocessen," siger Troels Støvring til Børsen.

Ifølge direktøren vil Twill i løbet af næste år fordoble antallet af lande, som selskabet opererer i.

IBM og Mærsk får vigtig partner med i storstilet projekt

Mærsk: Næsten alt salg sker nu online

Relaterede

ITWatch trial banner 14 dage.jpg

Seneste nyt

Se alle ledige stillinger