Mærsk: Næsten alt salg sker nu online

Topchefen for A. P. Møller-Mærsk fortæller til Børsen, at det meste af selskabets salg i dag sker online.
Foto: /ritzau/Jens Dresling
Foto: /ritzau/Jens Dresling

Mærsk er midt i en stor omstilling til at blive en mere digital virksomhed og har blandt andet bestyrelsesformand og tidligere topchef i SAP Jim Hagemann Snabe som indspisker i den proces og topchef i Mærsk Søren Skou fortæller til Børsen, at man er ganske langt.

"Der er en rigtig god udvikling i de digitale løsninger. Når vi kigger på ocean-forretningen, er vores kundetransaktioner nu i det store hele digitaliseret. Mere end 90 pct. af vores kunder får nu deres priser ved at gå online, og næsten 100 pct. laver deres booking og papirarbejde online. Det vil sige, at kunderne er blevet selvbetjenende," siger Søren Skou til avisen.

Mærsk har blandt andet annonceret et samarbejde med IBM for at få større gevinst af digitale løsninger i selskabet.

Skou fortæller, at indførslen af digitale løsninger blandt andet sker for at nedbringe omkostningerne.

Mærsk boreselskab i tæt samarbejde med Microsoft 

Store rederier og terminalselskaber går sammen om blockchain 

 

 

 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Nokia ser årlige synergier ved en sammenlægning med det amerikanske selskab på 200 mio. euro fra 2027 og en vækst i indtjeningen per aktie på 10 pct. fra samme år. | Foto: Niels Hougaard

Nokia bekræfter køb af Infinera

For abonnenter

Læs også