Cloud-tjenester viser nu svagheder

Cloud-tjenesterne udsættes for så stort pres, at de nu viser svaghedstegn i lyset af, at mange er sendt hjem på hjemmearbejdspladser på grund af corona-pandemien.
Foto: PR/Keepit
Foto: PR/Keepit

Cloud-tjenesterne viser stor vanskeligheder som følge af de store restriktioner, der er indført i mange lande, efter corona-pandemien er udbrudt.

Det skriver Frederik Schouboe, direktør og grundlægger af it-sikkerhedsvirksomheden Keepit, i et debatindlæg i Finans.

Han har fulgt tjenesternes udvikling, efter et meget stort antal medarbejdere er blevet sendt hjem for at inddæmme corona-virussen, og det har lagt et stort - og ofte for stort - pres på cloudtjenesterne, skriver han.

"Microsoft Teams gik ned midt i europæisk primetime, da der var mest brug for det, videokonferencetjenesten Zoom oplever store spikes af trafik og har måtte investere massivt i nye datacentre og båndbredde, og selv Slack, hvis trafik primært består af tekst, oplever store udsving på tilgængelighed," lyder det.

Han henviser også til, at Netflix og tilsvarende streamingtjenester har sat kvaliteten ned for at fungere.

Bestyrelsesformand køber Columbus-aktier for en lille mio. kr. 

Commentor-direktør: Indtil for to uger siden så alt rigtig godt ud 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også