ITWatch

På to år har softwarevirksomhed tabt en femtedel på toplinjen

Softwarevirksomheden CCI Europe har tabt over en femtedel på toplinjen de seneste to år. "Man skal se det ud fra markedet, vi er i," lyder det fra virksomhedens direktør, som kan konstatere, at et øget omkostningsfokus har fået bundlinjen til at vokse.

Dan Korsgaard, adm. direktør, CCI Europe | Foto: PR/CCI Europe

Omsætningen i CCI Europe, der udvikler softwareløsninger til mediebranchen, er faldet for andet år i træk. Årets omsætning er det laveste siden 2013, hvor virksomheden første gang offentliggjorde sit regnskab separat fra moderselskabet Stibo.

Det skyldes først og fremmest en fortsat tilbageholdenhed hos mange medievirksomheder, som holder igen med store investeringer i at blive mere digitale. Også selvom virksomhederne i øjeblikket undergår store strukturelle forandringer i den retning, skriver CCI Europe i virksomhedens regnskab.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ITWatch

E-boks-direktør irriteret over sen udmelding

E-boks fik ifølge direktør Ulrik Falkner Thagesen besked om udskydelsen af overgang til næste generation af digital post ti minutter inden, Digitaliseringsstyrelsen informerede offentligheden. "På mange måder er det jo utroligt irriterende for os," siger han.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs