Dansk socialt medie får hård start i Danmark og udlandet
![Foto: Colourbox](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article7239745.ece/ALTERNATES/schema-16_9/smartphone.jpg)
Det danske sociale medie List 101 er kun blevet downloadet 10.000 gange herhjemme, siden mediet startede op i efteråret 2017. Målsætningen var en brugerflade på 30 mio. brugere, skriver Børsen.
"Jeg er ikke nervøs for, at vi ikke har fået 30 mio. brugere. Det er stadig vores mål, men jeg har bare indset, at tidsrammen har været for kort. Nu tager vi det stille og roligt i forhold til at nå kritisk masse, for hvis konceptet er godt, så når vi det," siger Robert Hintze, stifter og adm. direktør i List 101, til Børsen.
En af investorerne i List 101 er mangemillionæren Stig Abildsø, der solgte it-konsulenthuset Axcess til Atea, og Robert Hintze understreger, at der stadig er fuld opbakning fra investorerne.
Ifølge Robert Hintze er en af årsagerne til, at målet ikke er nået, at virksomheden endnu ikke har brugt en eneste annoncekrone og generelt ikke har skruet op for markedsføringen.
Det var planen, at List 101 allerede nu skulle være ude på det internationale marked, men der var ikke penge nok til at ekspandere. Fremover vil Robert Hintze forsøge at skaffe kapital hos venturefonde og gennem udstedelsen af en kryptomønt.