DSB's millionudbud på ny app forsinket fem måneder
Allerede i november sidste år skulle DSB's udbud i forhold til udviklingen af en ny app til en værdi af 186 mio. kr. have været afgjort. Til stor frustration for de selskaber, som har budt på opgaven, er der dog stadig ikke faldet en afgørelse. Det skriver Computerworld.
Selv begrunder DSB ventetiden med, at man bruger den ekstra tid til at indgå den bedst mulige aftale med en eventuel leverandør, hvilket har fået processen til at trække ud og resulteret i løbende udskydelser henover efteråret.
Hos it-selskabet Trifork, som hjalp med at udvikle DSB's nuværende app, ærgrer de mange udskydelser.
"Det har været et langt og ressourcekrævende forløb med mange afklarende runder med spørgsmål. Det kan være frustrerende, at en udbudsproces trækker i langdrag, men som leverandør kan man ikke gøre så meget ved det," siger Jørn Larsen, der er direktør for Trifork, som også deltager i udbudsrunden omkring den nye app.
Relaterede artikler
Røde lys på to statslige it-projekter
For abonnenter