ITWatch

Facebook får alle dine data gratis – bør tech-selskaber betale for dem?

I algoritmeøkonomien er brugerdata den nye olie. Så spørgsmålet er, siger en forskergruppe, om tech-giganterne ikke burde betale mere for dem. Og om andet er holdbart i længden.

Teknologiselskaber som Facebook har bygget deres forretningsmodel op omkring brugerdata. | Foto: Ritzau Scanpix/AP/Noah Berger

TOKYO

Det var sent i 2016, og Spotifys interne reklamehold var i hopla.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ITWatch

E-boks-direktør irriteret over sen udmelding

E-boks fik ifølge direktør Ulrik Falkner Thagesen besked om udskydelsen af overgang til næste generation af digital post ti minutter inden, Digitaliseringsstyrelsen informerede offentligheden. "På mange måder er det jo utroligt irriterende for os," siger han.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs