ITWatch

Facebook får alle dine data gratis – bør tech-selskaber betale for dem?

I algoritmeøkonomien er brugerdata den nye olie. Så spørgsmålet er, siger en forskergruppe, om tech-giganterne ikke burde betale mere for dem. Og om andet er holdbart i længden.

Teknologiselskaber som Facebook har bygget deres forretningsmodel op omkring brugerdata. | Foto: Ritzau Scanpix/AP/Noah Berger

TOKYO

Det var sent i 2016, og Spotifys interne reklamehold var i hopla.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ITWatch

Det "skræmmende" spionvåben Pegasus får Folketinget til at øge beskyttelsen

Fremmede magter har overvåget telefonerne hos toppolitikere og magtkritiske journalister ud over Europa. I Danmark advarer PET om, at ”visse politikere og embedsmænd er prioriterede mål” for aflytning, og Folketinget vil nu beskytte danske politikere mod et bestemt overvågningsprogram. Europa-Parlamentet er allerede gået i gang.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

ITWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs