ITWatch

Verizon vil købe personlig data for koncertbilletter

Verizon vil have adgang til kundernes personlige data og tilbyder koncertbilletter og andre kulturelle arrangementer i bytte.

Telegiganten Verizon vil lokke personlig data ud af sine kunder i bytte for koncertbilletter. Verizon vil gøre Facebook og Alphabet kunsten efter ved at etablere en ny digital reklameplatform.

Det skriver Wall Street Journal.

Selskabets brugere kan abonnere på en service, hvor de kan få rabat på kulturelle oplevelser, dog skal de tillade, at Verizon får adgang til brugernes personlige data.

- Nogle af vores konkurrenter gør brug af nøjagtig samme fremgangsmåde. Forskellen er bare, at denne fremgangsmåde er begravet i vilkårene og betingelserne for tjenesten, siger Diego Scotti, der er chef for afdelingen for marketing ved Verizon til Wall Street Journal.

Verizons trådløse forretning genererede 89 mia. dollar i omsætningen i 2016, hvilket er et fald på 2,7 pct. i forhold til 2015. Telegiganten har yderligere en omsætning på 7 mia. dollar fra sin digitale reklameenhed.

Verizon omsatte for lidt mere end ventet 

Verizon sænker omsætningen markant 

Danmark som digitalt midtpunkt 

Mere fra ITWatch

Relatel skifter direktør efter halvandet år

På mandag takker Casper Bøyesen af og bliver erstattet af Anders Kjær-Jensen i Nuuday-ejede Relatel. Den tidligere Eesy-direktør vil ikke revolutionere forretningen, men digitalisere sig til succes.

Snapchat indfører overvågningsfunktion

Efter sager om narkosalg og grooming tilføjer det sociale medie nu ny funktion, der skal give forældre mulighed for at følge med i, hvem deres børn kommunikerer med på Snapchat.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

ITWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs