Verizon vil købe personlig data for koncertbilletter

Verizon vil have adgang til kundernes personlige data og tilbyder koncertbilletter og andre kulturelle arrangementer i bytte.
Af Ritzau Finans

Telegiganten Verizon vil lokke personlig data ud af sine kunder i bytte for koncertbilletter. Verizon vil gøre Facebook og Alphabet kunsten efter ved at etablere en ny digital reklameplatform.

Det skriver Wall Street Journal.

Selskabets brugere kan abonnere på en service, hvor de kan få rabat på kulturelle oplevelser, dog skal de tillade, at Verizon får adgang til brugernes personlige data.

- Nogle af vores konkurrenter gør brug af nøjagtig samme fremgangsmåde. Forskellen er bare, at denne fremgangsmåde er begravet i vilkårene og betingelserne for tjenesten, siger Diego Scotti, der er chef for afdelingen for marketing ved Verizon til Wall Street Journal.

Verizons trådløse forretning genererede 89 mia. dollar i omsætningen i 2016, hvilket er et fald på 2,7 pct. i forhold til 2015. Telegiganten har yderligere en omsætning på 7 mia. dollar fra sin digitale reklameenhed.

Verizon omsatte for lidt mere end ventet 

Verizon sænker omsætningen markant 

Danmark som digitalt midtpunkt 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Nokia ser årlige synergier ved en sammenlægning med det amerikanske selskab på 200 mio. euro fra 2027 og en vækst i indtjeningen per aktie på 10 pct. fra samme år. | Foto: Niels Hougaard

Nokia bekræfter køb af Infinera

For abonnenter

Læs også