Telegiganten Verizon vil lokke personlig data ud af sine kunder i bytte for koncertbilletter. Verizon vil gøre Facebook og Alphabet kunsten efter ved at etablere en ny digital reklameplatform.
Det skriver Wall Street Journal.
Selskabets brugere kan abonnere på en service, hvor de kan få rabat på kulturelle oplevelser, dog skal de tillade, at Verizon får adgang til brugernes personlige data.
- Nogle af vores konkurrenter gør brug af nøjagtig samme fremgangsmåde. Forskellen er bare, at denne fremgangsmåde er begravet i vilkårene og betingelserne for tjenesten, siger Diego Scotti, der er chef for afdelingen for marketing ved Verizon til Wall Street Journal.
Verizons trådløse forretning genererede 89 mia. dollar i omsætningen i 2016, hvilket er et fald på 2,7 pct. i forhold til 2015. Telegiganten har yderligere en omsætning på 7 mia. dollar fra sin digitale reklameenhed.
Verizon omsatte for lidt mere end ventet
Mere fra ITWatch
Radikale vil øge skattekredit-ordningen til gavn for udviklingstunge startups
Radikale Venstre har onsdag præsenteret et økonomisk udspil, der rummer bl.a. et forslag om at afsætte 2 mia. kr. til forskning, øgede skattekreditter til virksomheder uden overskud og en afskaffelse af den såkaldte iværksætterskat. Skattekreditordningen bruges blandt andet af nystartede it-virksomheder.