ITWatch

Nokia-klassiker har fortsat godt tag i forbrugerne

Den ikoniske mobiltelefon Nokia 3310 sælger godt, lyder meldingen fra flere forhandlere.

Den originale Nokia 3310 blev udfaset i 2005, men en opdateret udgave blev præsenteret på teknologimessen MWC i Barcelona tidligere i år. | Foto: /ritzau/AP/Emilio Morenatti

For mange danskere var en Nokia 3310 en af deres første mobiltelefoner. Efter lanceringen i 2000 solgte den finske mobilproducent mere end 125 mio. eksemplarer af modellen.

Tidligere på året relancerede selskabet HMD Global en opdateret version af Nokia 3310, og den falder tilsyneladende fortsat i forbrugernes smag. Det skriver Berlingske.

"Den sælger sgu meget godt, for at sige det lige ud. Der har været kæmpe efterspørgsel efter den, og der har været rigtig mange kunder, der har skrevet sig på venteliste til at få en," siger Michael Sørensen, der er Category Manager hos webshoppen Proshop til Berlingske.

Samme melding lyder fra konkurrenten Goblue.

Nokia 3310 kan hverken bruges til at gå på sociale medier eller tage billeder i høj opløsning. Til gengæld holder batteriet i dagevis, og prisen på knap 500 kr. er ca. en tiendedel af udgiften til en ny Iphone.

Producent bag nye Nokia-mobiler mister sin topchef 

Mere fra ITWatch

Klumme: Har corona skabt en ny guldalder for innovation?

Hvad kan vi lære af covid-19-pandemien, når det gælder virksomheders innovationskraft – og sammenhængen med bæredygtighed, diversitet, ledelse og måder at arbejde sammen på? Det forsøger Peter Juul Jørgensen fra Lenovo at svare på i denne klumme.

NNIT-topchef: Mine ambitioner er højere

Pär Fors’ første halve år som direktør i NNIT har været præget af flere udskiftninger i topledelsen og faldende indtægter. Den nye direktør er kun mildt tilfreds og forventer bedre resultater i den kommende tid.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs