Ny mobiludfordrer blæser til kamp mod hegn om telekunder

Det bør ikke være tilladt at binde mobilkunderne i op til et halvt år, lyder det fra Alka Mobil, der er en ny spiller på mobilmarkedet.
Foto: Pressefoto / Bax Lindhardt
Foto: Pressefoto / Bax Lindhardt

Det er forældet og giver de fire store mobilselskaber en stor fordel, at man må binde sine kunder til et mobilabonnement i op til et halvt år, skriver bestyrelsesformanden i den nye mobiludfordrer Alka Mobil i et indlæg i Altinget.

Alka Mobil skal ud og kapre kunder, og ifølge bestyrelsesformand Frederik Sjørslev Søgaard bør reglerne for bindingsperioder laves om, da de hører en tid til, hvor selskaberne havde penge til at give store tilskud til mobiltelefoner.

"Jeg forstår ikke, at politikerne i 2021 tillader denne stavnsbinding af danskerne til mobilselskaber. Bindinger, som tydeligvis favoriserer de fire store selskaber (TDC, Telia, Telenor og 3, red.) og som derfor hindrer den frie konkurrence til gavn for forbrugerne," skriver han og opfordrer teleminister Dan Jørgensen til at lave loven om.

Alka Mobil blev lanceret i december og går efter at få 200.000 kunder over de næste fire år.

Selskabet tilbyder et mobilabonnement med fri tale og 7 gb data til 59 kr. om måneden.

Nyt mobilselskab vil nå 200.000 kunder i løbet af fire år

Nyt mobilselskab går i luften i dag 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også