Flest mobilkunder klagede over Telenor til ankenævn i 2019
![Foto: Telenor/PR](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article12063241.ece/ALTERNATES/schema-16_9/doc7a11y98nyzlo20841m5.jpg)
Med 41 sager ved Teleankenævnet blev Telenor og datterselskabet CBB topscorer, når det kommer til antallet af klager i 2019, skriver Computerworld med henvisning til nævnets netop offentliggjorte årsberetning.
"Vi er rigtig ærgerlige over de klagesager, vi har haft i 2019. Vi har derfor også omlagt vores interne processer," lyder det i et skriftligt svar fra kommunikationskonsulent hos Telenor Charlotte Mygind til Computerworld.
Næstflest sager sidste år havde TDC med 40 klager, hvoraf 28 omhandlede Yousee.
Flertallet af sagerne sidste år, nærmere bestemt 40,5 pct., drejede sig om klager over abonnementsbetingelser, hvilket svarer til en stigning på 7,9 procentpoint, mens sagerne om misbrug og identitetstyveri tegnede sig for 18,9 pct.
Ny TDC-topchef blev væk fra sin egen udnævnelse – og det var helt efter planen
Britiske mobilmaster er blevet vandaliseret efter corona-konspiration
3-direktør har daglige samtaler med de ansatte: "Ros er ekstra vigtigt lige nu"