Telenor vil hellere efteruddanne end at jagte nyt it-talenter
Samtlige Telenors 1400 ansatte i Danmark skal opkvalificeres til at arbejde i en digitaliseret organisation.
Det fortæller hr-direktør Anne Flagsted til Børsen.
Ifølge Anne Flagsted gjorde teleselskabet sidste år op med en strategi om at hyre nye folk med digitale kompetencer.
"I stedet for at kæmpe om de samme it-genier og hyre dyre konsulenter, giver det meget mere mening at opkvalificere de medarbejdere, vi har. Det er mere effektivt, da de ikke først skal sætte sig ind i vores forretning, og de kan hurtigere spotte, hvor vi med fordel kan automatisere manuelle opgaver i de enkelte afdelinger. Det sikrer samtidig, at alle medarbejdere kommer med på vores digitale rejse. Ikke blot en udvalgt skare," siger hun til Børsen.
Alle ansatte skal afsætte en time om ugen til at opkvalificere sig gennem online læring. Inditl nu har 88 medarbejdere fået en uddannelse inden for machine learning og programmering.
Telenor forhandler om fusion i Asien
Telmore i streaming-offensiv med Viaplay: "Det bliver vejen til sejr på mobilmarkedet"